1η δραστηριότητα

Η απόκτηση μιας πρώτης γενικής ιδέας για το θέμα

Σε μια πρώτη φάση, αυτό που χρειάζεται να προσδιορίσετε είναι τι εννοούμε όταν μιλάμε για την “καθημερινή ζωή” των ανθρώπων και, επιπλέον, τι είδους αντικείμενα περιμένουμε να έχουν σωθεί, προκειμένου να καταλήξουμε σε κάποια συμπεράσματα. Στον παρακάτω πίνακα, συμπληρώστε ποιες πτυχές της ζωής των ανθρώπων σκέφτεστε να μελετήσετε και τι είδους αντικείμενα θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν (για κάθε πτυχή).

Πλευρά της καθημερινότητας

Αντικείμενα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφού ολοκληρώσετε αυτή τη δουλειά, ρίξτε μια σύντομη ματιά (χωρίς να διαβάσετε αναλυτικά, θα επανέλθετε αργότερα) στους παρακάτω συνδέσμους, για να διαπιστώσετε σε ποιες κατευθύνσεις έχει τελικά κινηθεί η έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα:

http://www.imma.edu.gr/macher/hm/hm_main.php?el/D2.2.html http://www.imma.edu.gr/macher/hm/hm_main.php?el/D2.3.html (επαγγέλματα)

http://www.imma.edu.gr/macher/hm/hm_main.php?el/D2.8.html (ψυχαγωγία)

http://www.imma.edu.gr/macher/hm/hm_main.php?el/D2.7.html (διατροφή)

http://www.ime.gr/chronos/09/gr/k/1081/main/k15a.html (ενδυμασία)

http://exploringbyzantium.gr/EKBMM/Page?name=ypomeleti&lang=gr&id=15&sub=87&level=3 (κατοικία)

http://www.archaiologia.gr/αρχείο-τευχών/?fc=1136&is=1613 (τεύχος 25, “Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο”) (εκπαίδευση)

Ποια είναι τα συμπεράσματά σας; Σε ποιο βαθμό τα παραπάνω συμφωνούν με τις αρχικές σας σκέψεις; Καταγράψτε τους τομείς που διαπιστώσατε ότι έχουν μελετηθεί σχετικά με την καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο.