Εισαγωγή

Σύμφωνα με την Όλγα Παλαγγιά, καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, «ο Παρθενών δεν είναι μόνο το πιο γνωστό μνημείο της κλασσικής αρχαιότητας, αλλά και ο θεμέλιος λίθος της κλασσικής τέχνης» [= Ο γλυπτός διάκοσμος του Παρθενώνα. Αθήνα 1983, σελ. 13]. Το εκπαιδευτικό λοιπόν σενάριο με τίτλο «Παρθενώνας: ένας ναός για την Αθηνά, το σύμβολο μιας πόλης» σχεδιάστηκε ώστε να αποτελέσει το έναυσμα οι μαθητές αφενός να γνωρίσουν τον Παρθενώνα και τα υπόλοιπα, σημαντικότερα ιερά οικοδομήματα της Ακρόπολης των Αθηνών, αφετέρου να μυηθούν στην τέχνη της κλασικής εποχής, με δεδομένα ότι η τέχνη των κλασικών χρόνων και τα κτήρια της Ακρόπολης αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης του μαθήματος της ΑΡΧΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Α΄ Γυμνασίου (σελ. 109-116) και το Μουσείο της Ακρόπολης ο πλέον αγαπημένος τόπος εκπαιδευτικών επισκέψεων πανελλαδικά.