ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3. Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΑ ΦΥΤΑ

Συνεχίζεται η φάση της έρευνας. Οι μαθητές θα διερευνήσουν τι συμβαίνει με τα φυτά ως προς την προσαρμογή. Τελικά συμβαίνει και στα φυτά η προσαρμογή στις συνθήκες του περιβάλλοντος;

Ακολουθούν οι δραστηριότητες της φάσης της εξαγωγής συμπεράσματος. 

Ως εδώ βοηθήσατε τα παιδιά (τον Κώστα, τη Μαρία, τη Νίκη και τον Δημήτρη) να καταλάβουν την προσαρμογή στα ζώα. Διαφωνούν όμως μεταξύ τους :

Εσείς τι λέτε παιδιά; Συμβαίνει και στα φυτά η προσαρμογή στις συνθήκες του περιβάλλοντος;

   

Συνεχίστε να τους βοηθάτε για να ανακαλύψουν τι συμβαίνει.

   

1. Μεταφερθείτε πάλι στον ιστότοπο του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (http://www.nhmc.uoc.gr/sites/default/files/PROSARMOGESfinal.pdf), για να μελετήσετε τις σελίδες 11 ως 18 για τα διάφορα είδη προσαρμογής που παρουσιάζουν τα φυτά. 

2. Βρείτε πώς ονομάζεται η ανάπτυξη των παραπάνω χαρακτηριστικών στα ζώα και συμπληρώστε το κείμενο που ακολουθεί με λέξεις που βρίσκονται στις σελίδες αυτές:
  • Μεταφερθείτε  στο αρχείο της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης Έργων ΕΠΕΑΕΚ & ΕΠΕΔΒΜΑντωνιάδου, Ν.; Ψύλλος, Δ.; Τσελφές, Β.; Φασουλόπουλος, Γ., Ο κόσμος της ζωής – Ο κατασκευασμένος κόσμος: Βιβλίο δραστηριοτήτων, Ελληνικά Γράμματα, 2004, (http://repository.edulll.gr/edulll/handle/10795/719). Στη σελίδα 24 θα βρείτε αυτό που ψάχνετε.
  • Μεταφερθείτε στη ψηφιακή εγκυκλοπαίδειας Wikipedia (https://goo.gl/gdAhQZ).Διαβάστε μόνο τις 2 πρώτες σειρές του κειμένου.
  •  Πατήστε εδώ για να συμπληρώσετε το συμπέρασμα.